OGŁOSZENIE
Burmistrz Miasta Chodzieży ogłasza konkurs na zastępstwo na stanowisko ds. księgowości budżetowej w Urzędzie Miejskim w Chodzieży, ul. I.J. Paderewskiego 2, 64-800 Chodzież
- Wymagania niezbędne (formalne):
- obywatelstwo polskie,
- ukończony 18 rok życia,
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienia na określonym stanowisku,
- wykształcenie średnie lub wyższe,
- Wymagania dodatkowe:
- co najmniej 5 letni staż pracy w komórce finansowo – księgowej,
- preferowane doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku,
- znajomość przepisów prawa związanych z sektorem finansów publicznych, tj.:
- Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planu kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych oraz rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych,
- ustawy o rachunkowości,
- ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- w zakresie rachunkowości budżetowej i sprawozdawczości budżetowej i finansowej oraz klasyfikacji środków trwałych;
- umiejętność dobrej organizacji pracy własnej oraz pracy w zespole,
- rzetelność, odpowiedzialność, sumienność,
- obsługa systemu BESTIA,
- umiejętność prawidłowego redagowania pism urzędowych,
- umiejętność odnajdywania informacji pomocniczych przy realizowaniu powierzonych zadań,
- znajomość zagadnień z zakresu tworzenia aktów prawnych i zasad techniki prawodawczej,
- biegła znajomość posługiwania się komputerem w środowisku Windows oraz znajomość pakietu biurowego Office.
- Zakres wykonywanych zadań
- uzgadnianie zaksięgowanego w FKB+ zaangażowania z ewidencją (zestawieniami) stanowisk merytorycznych odpowiedzialnych za planowanie i wykorzystanie zgodnie z planem środków przeznaczonych na poszczególne wydatki;
- sporządzanie sprawozdania OŚ-4g;
- przygotowywanie materiałów do sprawozdań finansowych i budżetowych;
- sporządzenie kwartalnej oraz rocznej informacji o wykonaniu budżetu, kwocie deficytu lub nadwyżki oraz innych informacji, stosownie do wymogów ustawy o finansach publicznych, celem podania ich do publicznej wiadomości;
- przygotowywanie informacji dla jednostek organizacyjnych Gminy oraz Wydziałów Urzędu Miejskiego o wysokościach środków zabezpieczonych w projekcie budżetu;
- przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Miejskiej,
- sporządzanie sprawozdań z zakresu operacji finansowych samorządowych jednostek posiadających osobowość prawną – instytucji kultury (Rb-N, Rb-UN, Rb-Z i RB-UZ),
- sporządzanie (poprzez agregację jednostkowych) zbiorczych sprawozdań z zakresu realizacji zadań zleconych: Rb-27ZZ, Rb-50 i Rb-ZN w systemie informatycznym,
- sporządzanie (poprzez agregację jednostkowych) zbiorczych sprawozdań z zakresu budżetu: Rb-27S, Rb-28S, Rb-N, Rb-Z oraz sprawozdań Rb-NDS, Rb-PDP oraz Rb-ST (w systemie informatycznym),
- terminowe przekazywanie podpisanych elektronicznie sprawozdań do Regionalnej Izby Obrachunkowej i Dysponentów poszczególnych części budżetu państwa za pomocą wskazanych programów informatycznych oraz przygotowanie zbiorczych sprawozdań Rb-ZN oraz Rb-N i Rb-Z instytucji kultury, a także rocznego Rb-50 (do wiadomości NIK) do podpisania i terminowego przesłania przez e-PUAP ,
- sporządzanie sprawozdania podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego SP-1 w zakresie części A i B w systemie BeSTi@ na podstawie danych przygotowanych przez pracownika ds. wymiaru wspomnianych podatków,
- obsługa elektronicznego obiegu dokumentów;
- wykonywanie innych czynności zlecanych przez przełożonego, a związanych z zakresem czynności.
- Warunki pracy na stanowisku
- pełen wymiar czasu pracy w siedzibie Urzędu Miejskiego w Chodzieży,
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin,
- kontakt bezpośredni z jednostkami organizacyjnymi Gminy lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej,
- Wymagane dokumenty:
- własnoręcznie podpisany list motywacyjny,
- własnoręcznie podpisany życiorys,
- wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy (wg. wzoru dostępnego na BIP Urzędu),
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- kserokopie świadectw pracy dokumentujących posiadany staż pracy oraz w przypadku pozostawania w stosunku pracy, zaświadczenie o pozostawaniu w stosunku pracy,
- własnoręcznie podpisane oświadczenia:
- o nieposzlakowanej opinii,
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
- posiadanym obywatelstwie polskim z zastrzeżeniem art. 11 ust.2 i 3 ustawy
- o stanie zdrowia, który pozwala na wykonywanie zadań określonych w ogłoszeniu o naborze,
- o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procedury naboru,
- dokumenty w języku obcym należy przedłożyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego,
- kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy.
- Termin, miejsce i forma składania dokumentów
- wymagane dokumenty aplikacyjne można złożyć w siedzibie Urzędu Miejskiego w Chodzieży, ul. I.J. Paderewskiego 2 - w sekretariacie lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Chodzieży, ul. I.J. Paderewskiego 2, 64-800 Chodzież,
- dokumenty aplikacyjne złożone w siedzibie Urzędu lub przesłane pocztą powinny znajdować się w zamkniętej kopercie z podaniem oznaczenia: „Konkurs na zastępstwo na stanowisko ds. księgowości budżetowej".
- dokumenty aplikacyjne przyjmowane są w nieprzekraczalnym terminie do dnia
10 listopada 2022 r. do godziny 15:00, - o zachowaniu terminu złożenia dokumentów aplikacyjnych decyduje data wpływu dokumentów do Urzędu,
- aplikacje przesłane w formie elektronicznej oraz poza ogłoszeniem - nie będą rozpatrywane,
- aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione
telefonicznie o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji – pisemnego testu kwalifikacyjnego lub rozmowy kwalifikacyjnej.
Osoby, które nie spełniają wymagań formalnych, nie będą informowane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Chodzieży oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Chodzieży, ul. I. J. Paderewskiego 2.
Chodzież, dnia 31 października 2022 r.
Burmistrza Miasta Chodzieży
/-/ Jacek Gursz