Nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników dla kościelnej osoby prawnej (art.15zze2)
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Chodzieży
ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla kościelnej osoby prawnej działającej na podstawie przepisów o stosunku państwa do kościoła katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, oraz jej jednostce organizacyjnej
Termin składania wniosków: od 17 lipca 2020 roku do odwołania (nabór w trybie ciągłym)
Podstawa prawna: art. 15zze2 ustawy z dnia 4 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych na zapewnienie płynności finansowej przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19
https://chodziez.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza
Kto może otrzymać wsparcie?
O dofinansowanie ubiegać się może kościelna osoba prawna działająca na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, oraz jej jednostce organizacyjnej, która:
• nie zalegała w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, FP lub FS do końca trzeciego kwartału 2019 roku (warunek ten można uznać za spełniony w przypadku, gdy kościelna osoba prawna, która na dzień składania wniosku nie zalega ze składkami i zobowiązaniami podatkowymi i posiada na to stosowne zaświadczenie);
• zatrudnia pracowników objętych wnioskiem.
Wielkość dofinansowania
Dofinansowanie może być udzielone w wysokości nie wyższej niż suma 70% wynagrodzeń pracowników objętych wnioskiem (kwota dofinansowanie nie może przekroczyć 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia powiększonego o składki na ubezpieczenie społeczne od pracodawcy).
Dofinansowanie może być przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące od miesiąca złożenia wniosku.
Dofinansowanie jest wypłacane w okresach miesięcznych.
Beneficjent, który otrzyma wsparcie, zobowiązany jest do utrzymania w zatrudnieniu pracowników przez okres, na który zostało przyznane dofinansowanie.
Kościelna osoba prawna nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Gdzie i jak złożyć wniosek?
Wniosek jest składany do Powiatowego Urzędu Pracy właściwego ze względu na siedzibę kościelnej osoby prawnej:
• w wersji elektronicznej www.praca.gov.pl przy użyciu elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub podpisu zaufanego;
• za pomocą platformy ePUAP na skrytkę podawczą ;
• w wersji papierowej do skrzynki podawczej w siedzibie urzędu lub drogą pocztową.
Do wniosku powinny być dołączone wszystkie wymagane załączniki.
Wzory dokumentów i zasady ubiegania się o wsparcie: https://chodziez.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zze2-koscioly
Złożenie wniosku i umowy poprzez platformę Praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, pozwoli na obsługę sprawy bez konieczności wizyty w powiatowym urzędzie pracy i znacznie przyśpieszy otrzymanie dofinansowania.
Informacje na temat naboru:
• telefon: 67 / 342-68-52
• e'mail: sekretariat@pupchodziez.pl
Termin składania wniosków: od 17 lipca 2020 roku do odwołania (nabór w trybie ciągłym)
Podstawa prawna: art. 15zze2 ustawy z dnia 4 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych na zapewnienie płynności finansowej przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19
https://chodziez.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza
Kto może otrzymać wsparcie?
O dofinansowanie ubiegać się może kościelna osoba prawna działająca na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, oraz jej jednostce organizacyjnej, która:
• nie zalegała w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, FP lub FS do końca trzeciego kwartału 2019 roku (warunek ten można uznać za spełniony w przypadku, gdy kościelna osoba prawna, która na dzień składania wniosku nie zalega ze składkami i zobowiązaniami podatkowymi i posiada na to stosowne zaświadczenie);
• zatrudnia pracowników objętych wnioskiem.
Wielkość dofinansowania
Dofinansowanie może być udzielone w wysokości nie wyższej niż suma 70% wynagrodzeń pracowników objętych wnioskiem (kwota dofinansowanie nie może przekroczyć 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia powiększonego o składki na ubezpieczenie społeczne od pracodawcy).
Dofinansowanie może być przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące od miesiąca złożenia wniosku.
Dofinansowanie jest wypłacane w okresach miesięcznych.
Beneficjent, który otrzyma wsparcie, zobowiązany jest do utrzymania w zatrudnieniu pracowników przez okres, na który zostało przyznane dofinansowanie.
Kościelna osoba prawna nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Gdzie i jak złożyć wniosek?
Wniosek jest składany do Powiatowego Urzędu Pracy właściwego ze względu na siedzibę kościelnej osoby prawnej:
• w wersji elektronicznej www.praca.gov.pl przy użyciu elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub podpisu zaufanego;
• za pomocą platformy ePUAP na skrytkę podawczą ;
• w wersji papierowej do skrzynki podawczej w siedzibie urzędu lub drogą pocztową.
Do wniosku powinny być dołączone wszystkie wymagane załączniki.
Wzory dokumentów i zasady ubiegania się o wsparcie: https://chodziez.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zze2-koscioly
- 15zze2_umowa_wniosek_v3_26.06.2020.pdf (pdf, 366 KB)
- 15zze2_zasady_v2_26.06.2020.pdf (pdf, 234 KB)
- 15zze2_kk_kalkulator_2020_06_24_v1.01.xlsx (xlsx, 112 KB)
Złożenie wniosku i umowy poprzez platformę Praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, pozwoli na obsługę sprawy bez konieczności wizyty w powiatowym urzędzie pracy i znacznie przyśpieszy otrzymanie dofinansowania.
Informacje na temat naboru:
• telefon: 67 / 342-68-52
• e'mail: sekretariat@pupchodziez.pl