II OGŁOSZENIE NABORU WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW ORAZ SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH ORAZ PODMIOTÓW,
O KTÓRYCH MOWA W ART. 3 UST. 3 USTAWY Z DNIA 24 KWIETNIA 2003 R.
O DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO
I O WOLONTARIACIE
W PRZYPADKU SPADKU PRZYCHODÓW
Z DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ W NASTĘPSTWIE WYSTĄPIENIA COVID-19
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Chodzieży
uruchamia nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych oraz podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej
w następstwie wystąpienia COVID-19
Termin składania wniosków: od 5 czerwca 2020 roku do 19 czerwca 2020 roku.
Podstawa prawna: art. 15zze ustawy z dnia 02 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. 2020, poz.374 z późn. zm.)
Warunki ubiegania się o wsparcie
O dofinansowanie ubiegać się mogą organizacje pozarządowe prowadzące działalność pożytku publicznego oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688, z późn. zm.), które:
w następstwie wystąpienia COVID-19
Termin składania wniosków: od 5 czerwca 2020 roku do 19 czerwca 2020 roku.
Podstawa prawna: art. 15zze ustawy z dnia 02 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. 2020, poz.374 z późn. zm.)
Warunki ubiegania się o wsparcie
O dofinansowanie ubiegać się mogą organizacje pozarządowe prowadzące działalność pożytku publicznego oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688, z późn. zm.), które:
- odnotowały w następstwie COVID-19 spadek przychodów z działalności statutowej, tj. obliczony jako stosunek łącznych przychodów z działalności statutowej w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających w okresie po dniu 1 stycznia 2020r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku o przyznanie dofinansowania w porównaniu do łącznych przychodów z analogicznych
- 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego (za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych w przypadku, gdy dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego);
- nie zalegały w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, FGŚP, FP lub FS do końca trzeciego kwartału 2019 roku;
- zatrudniają pracowników objętych wnioskiem.
Wielkość dofinansowania: w zależności od poziomu spadku przychodów z działalności statutowej o:
- co najmniej 30% – do wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 50% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika;
- co najmniej 50% – do kwoty stanowiącej sumę 70% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika;
- co najmniej 80% – do kwoty stanowiącej sumę 90% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika.
Dofinansowanie może być przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.
Dofinansowanie jest wypłacane w okresach miesięcznych, po złożeniu przez organizację pozarządową lub uprawniony podmiot, oświadczenia o zatrudnianiu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, według stanu na ostatni dzień miesiąca, za który dofinansowanie jest wypłacane. Oświadczenie stanowi załącznik nr 2 do Umowy. Do składanego każdorazowo Oświadczenia należy dołączyć Załącznik nr 2 do Wniosku – Wykaz pracowników.
Organizacja lub uprawniony podmiot, który otrzyma wsparcie, zobowiązany jest do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych umową przez okres dofinansowania.
Organizacja pozarządowa nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności statutowej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Dofinansowanie stanowi pomoc publiczną rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19.
Szczegółowe informacje na temat ww. instrumentu oraz przedmiotowe wnioski dostępne
są na stronie internetowej w zakładce „Dla pracodawców i przedsiębiorców", dalej „Tarcza antykryzysowa COVID-19", poniżej zamieszczamy link :
https://chodziez.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/organizacje
Jak złożyć wniosek
- w wersji elektronicznej https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/inneSprawy/listaDokumentow?dest=TARCZA
- w wersji papierowej do skrzynki podawczej w siedzibie urzędu lub drogą pocztową
Do wniosku muszą być dołączone wszystkie wymagane załączniki, to jest:
- formularz pomocy publicznej,
- oświadczenie Organizacji pozarządowej o zatrudnianiu pracowników objętych umową,
- wykaz pracowników oraz kalkulatory.
Składając wniosek w wersji papierowej należy złożyć wypełniony wniosek wraz
z umową podpisane przez Wnioskodawcę. Wniosek i umowę należy wydrukować w wersji kolorowej.
Podpis elektroniczny wniosku i umowy
Umowa wraz z wszystkimi wymaganymi załącznikami (tj. wnioskiem i ewentualnym pełnomocnictwem), jako integralna całość, opatrywana jest wspólnym kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym. Wnioskodawca składając dokumenty
w postaci elektronicznej i podpisując paczkę w ww. sposób podpisuje w sposób elektroniczny komplet dokumentacji. Wnioskodawca powinien zatem dołączyć plik pdf umowy i nie powinien podpisywać go odręcznie.
Złożenie wniosku w postaci elektronicznej opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym znacznie przyspieszy jego rozpatrzenie.
W przypadku formy papierowej czas ten może być dłuższy i wymagać może osobistego kontaktu z PUP.
Wnioski niekompletne i nieprawidłowo wypełnione lub złożone w innej formie pozostaną bez rozpatrzenia!